სათაურები

შუამავალი იესო ზამთარში არ დაბადებულა
შობა და ახალი წელი ერთმანეთში არ აურიოთ.

ახალი წელი და შობა ერთმანეთისგან განსხვავებული რამ არის. იგი წააგავს ძველი წარმართული კულტურისა და კაპიტალისტურ- სამომხმარებლო კულტურის ნაზავს.

„სასურველია, რომ ყოველ ახალ წელს ადამიანებმა საკუთარი წარსული გაანალიზონ, შეცდომები გაიაზრონ და უზენაეს გამჩენს მადლობა შესწირონ, რომ მომავალი წლის დადგომას დაესწრნენ. 

როდესაც საახალწლო დღესასწაულს სხვა და სხვა კუთხით შევხედავთ, ეს არის საკითხი, რომელიც იმსახურებს შეფასებას არა მხოლოდ რელიგიისა და რელიგიების ისტორიის კუთხით, არამედ სოციალური მეცნიერებების, სოციოლოგიისა და მასობრივი ფსიქოლოგიის თვალსაზრისითაც.

”ნაკლებად მიგვაჩნია ის, რომ ჩვენმა სოციოლოგებმა, რომლებიც ბევრ საკითხში თავიანთ მოსაზრებებს აფიქსირებენ, შობა-ახალი წლის საკითხთან დაკავშირებით საკმარისი ძალისხმევა გამოავლინეს. შობა-ახალი წლის აღნიშვნის პრაქტიკა აჩვენებს, რომ ის უძველესი წარმართული კულტურისა და კაპიტალისტურ-სამომხმარებლო კულტურის ნაზავია. გამომდინარე აქედან, სასურველია, რომ ეს საკითხი ამ მხრივ შეფასდეს.  

კულტურული და იდენტობის ეროზია არ არის სწორი
იმის გათვალისწინებით, რომ მსოფლიოში საშობაო ეკონომიკა ყვავის, თავისი ფილმებით, მარკეტინგით და პროდუქტებით, მთელი კაცობრიობა ამ საშობაო მოხმარების ეკონომიკას შეეჯახა.

შობა არის კულტურისა და იდენტობის ეროზიის ფორმირება როგორც მოხმარების ეკონომიკის, ისე ბავშვების გამოყენებით. როგორც პრობლემაზე, ამაზე უნდა იფიქრონ მეცნიერებმა, ინტელექტუალებმა, მოაზროვნეებმა, მასწავლებლებმა და ა.შ. ეს არ არის ჩვეულებრივი მოვლენა. ეს არის კულტურისა და იდენტობის ეროზიის შექმნა, რაც მხოლოდ და მხოლოდ საშობაო ეკონომიკისა გაზრდას ემსახურება.

”’ჩვენ შობას და ახლა წელს ერთმანეთში ვურევთ
ვფიქრობ, რომ ჩვენს ქვეყანაში ორი შეცდომა იქნა დაშვებული, როგორც ცოდნის, ისე პრაქტიკის თვალსაზრისით.

„პირველ რიგში, ჩვენ შობასა და ახალ წელს ერთმანეთში ვურევთ. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ქრისტიანული შობა აღინიშნება 24 დეკემბერს, 25 დეკემბერს და ზოგან გრძელდება 26 დეკემბრამდე და ეს იესო ქრისტეს დაბადებასთან დაკავშრებული რელიგიური რიტუალია.  შუამავალ იესოს დაბადება დასავლეთის ეკლესიებში 24-25 დეკემბერს  აღინიშნება, ხოლო აღმოსავლეთის ეკლესიებში მისი დაბადების თარიღი 6 იანვარია. თავად ლუკას სახარების თანახმად, როდესაც იესო დაიბადა, ზამთარი არ იყო. პირიქით, ეს გაზაფხულის სეზონია, როცა მწყემსები ბატკნებს აბალახებენ. ეს წმინდა ქრისტიანული შიდა კამათის საკითხია. თუმცა 24-25 დეკემბერი არის საშობაო დღესასწაული, რომელიც დასავლურ ეკლესიებში აღინიშნება. ეს ორი დღესასწაული, შობა და ახალი წელი, ძალიან ახლოსაა ერთმანეთთან და ისინი ერთად აღინიშნება, როგორც მსოფლიოში, ასევე ჩვენს ქვეყანაშიც. საშობაო სიმბოლოები, როგორიცაა თოვლის ბაბუა, ნაძვის ხე, განათებები და სხვა, მთლიანად შობის ნაწილია, მაგრამ ისინი ახალი წლის დღესასწაულზეც გავრცელდა.  

„გართობა, რომელიც თავდავიწყებამდე მიდის
საახალწლო ღამესთან დაკავშირებული მეორე პრობლემა  არის ის, რომ ახალი წელი  გასართობ ინდუსტრიად გადაიქცა, ამ სადღესასწაულო დღეებში  ადამიანები თითქოს ივიწყებენ საკუთარ თავს და გართობას ეძალებიან.

„როდესაც ჩვენ ვუყურებთ ამ მასობრივ გართობას,  მასობრივი ფსიქოლოგიის თვალსაზრისით, ეს ჰგავს ადამიანის შურისძიებას დროის ფენომენზე.  ანუ ამ დროს, ადამიანი თითქოს ასე ამბობს: „შენ ერთი წელი წაიღე ჩემი ცხოვრებიდან? ამიტომ მეც დილამდე ვივიწყებ საკუთარ თავს“ მითუმეტეს როცა ეს პროცესი  სასმელთან, აზარტულ თამაშებთან, ლატარიებთან, ლოტოსთან და მსგავს რამეებთან არის შერწყმული.  ეს ნამდვილად არ არის ის, რაც ადამიანის გულს უნდა.  „ადამიანის გულს სურს, რომ ყოველ ახალ წელს ადამიანებმა საკუთარი წარსული გაანალიზონ, შეცდომები გაიაზრონ და უზენაეს გამჩენს მადლობა შესწირონ, რომ მომავალი წლის დადგომას დაესწრნენ“. 

„იოლად გამდიდრების სურვილი“
შრომის გარეშე გამდიდრების სურვილი

ერთ-ერთი ყველაზე დიდი შეცდომაა, რომელსაც გადაჭარბებული მოხმარების კულტურა უჩენს ადამიანებს. ამ მიმართულებით სისტემატიურად ახალი სექტორები იქმნება.

”წარსულში აზარტული თამაშები ამ ინდუსტრიის ერთ-ერთი უძლიერესი საშუალება და ცდუნება იყო. თანამედროვე დროში, ლატარიების, ტოტოებისა და ლოტოს პარალელურად, შეიქმნა რამდენიმე ორგანიზებული დაწესებულება, რათა ადამიანთა იოლი გამდიდრებისკენ მისწრაფება დააკმაყოფილოს. ამგვარი პრაქტიკა ნებისმიერი რელიგიური აღმსარებლობისა და დოქტრინისათვის კატეგორიულად მიუღებელია.

Comment here