სათაურები

მუსლიმთა
გამოცდა
გრანადა და ღაზა!

ანტისემიტიზმი ძალიან უცნაური ტერმინია. როგორ ხდება, რომ შუამავალ აბრაამის უმცროსი ვაჟის, ისაკის შთამომავლების წინააღმდეგ წასვლა ანტისემიტიზმია, მაგრამ ასევე შუამავალ აბრაამის უფროსი ვაჟის, ისმაილის შთამომავლების დახოცვა ანტისემიტიზმი არ არის. ან რატომ ხდება, რომ ისაკის შთამომავლებს ისმაილის შთამომავლების თავიანთი სამშობლოდან გაძევების უფლება აქვთ.

მე ღაზას და გრანადას ყოველთვის ერთმანეთს ვადარებ. როგორც 8-საუკუნოვანი ანდალუსიური ცივილიზაციის წევრები პირველად განდევნეს კორდობიდან, იშბილიედან და ყველა რეგიონიდან და გრანადაში მოამწყვდიეს, დღეს თითქმის ყველა პალესტინელი გაძევებულია და ღაზაშია თავმოყრილი. გრანადამ 90 წლის განმავლობაში ალყაში მოქცეულმა გაძლო. შემდეგ შეთანხმების საფუძველზე შევიდნენ და მთელი ხალხი დახოცეს, მათ შორის ქალებიც და ბავშვებიც.

გრანადის დაცემით ანდალუსიის ცივილიზაცია გაქრა. ღაზას დაცემით კი იერუსალიმის ცივილიზაცია გაქრება.

თუმცა, აქ ერთი განსხვავებაა. წმინდა წიგნში არის ღვთაებრივი აღთქმა, სადაც ღმერთი ამბობს „არ მოხდება“, ამბობს „ნუ გეშინიათ“, „არ ინერვიულოთ“,  „ის არ დაინგრევა“. არის კიდევ ერთი მსგავსი ასპექტი; ის ადამიანები, რომლებმაც გემები ხმელეთზე გადაიყვანეს და სტამბოლი აიღეს, გრანადას დასაცავად ვერ წავიდნენ.

ისტორიკოსები  ორ მიზეზს ასახელებენ: ერთი ის არის, რომ იმ დროს ჯემ სულთანი პაპის ხელში ტყვედ იყო ჩავარდნილი, მეორე ის, რომ ჩვენი საზღვაო ძალები ძალიან სუსტი იყო.

დღეს ღაზას ორი პრობლემის გამო ვერ ვეხმარებით, რადგან ყველა მუსლიმური  ქვეყნის სათავეში ჯემ სულთანი  დგას და ის ჯემ სულთნები სხვების ხელში არიან ტყვეობაში. ამას ჩვენც ყველანი კარგად ვხედავთ. მაგრამ არის მოვალეობა, რომელიც ისტორიამ დაგვაკისრა. ვიმედოვნებ, რომ ყოვლისშემძლე ღმერთი მოგვცემს ძალას, რომ ეს უსამართლო ალყა დავასრულოთ.

წმინდა ყურანში ისწავლება ლოცვა; „ღმერთო, მოგვეც მოთმინება და გამძლეობა. ღმერთო, ღაზაში მცხოვრებ ბავშვებს მოთმინება უწყალობე და მიეც გამძლეობა ფეხზე მყარად იდგნენ. იქ მყოფ ძმებს სიმტკიცე უწყალობე და ამ სისასტიკის წინააღმდეგ გაამარჯვებინე.

Comment here